Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

ΓΛΥΚΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ


Οφείλουμε να το παραδεχτούμε...οι περισσότεροι από μας είμαστε γλυκατζήδες. Και όταν (πολύ σπάνια...) βρεθεί κάποιος και μου πει ότι δεν του αρέσουν τα γλυκά, τον κοιτάζω με μεγαλύτερη κατάπληξη, απ’ ότι θα κοίταζα ένα UFO να προσγειώνεται μπροστά μου.....Τόσο παράξενο μου φαίνεται εμένα που είμαι « άρρωστη» με τις γλυκές γεύσεις. Και αν υπήρχε (που μπορεί και να υπάρχει.....) κάποιο σωματείο...γλυκατζήδων, σίγουρα θα μπορούσα να βάλω υποψηφιότητα για πρόεδρος….
Το κακό με μένα ξεκίνησε από το πατρικό μου σπίτι. Η μάνα μου, επίσης γλυκατζού, έκανε τακτικά ωραία παραδοσιακά γλυκά, τόσο του ταψιού (γαλακτομπούρεκα και κανταϊφια) όσο και του κουταλιού.
 Τα πρώτα ήταν συνήθως για την οικογένεια και τα οικογενειακά τραπέζια. Τα δεύτερα όμως, τα έκανε για το σερβίρισμα των μουσαφιραίων και γι’ αυτό δεν έπρεπε ποτέ να λείπουν από το σπίτι. Για να μη λείπουν λοιπόν, φρόντιζε να μας τα κρύβει στα πιο απίθανα μέρη. Αυτό μας τρέλαινε και μας έκανε να ψάχνουμε μανιωδώς (εγώ και τα αδέλφια μου...) για τις πιθανές κρυψώνες της μάνας μου. Και όταν τα βρίσκαμε τα περιποιόμαστε καταλλήλως, χωρίς να υπολογίζουμε τις συνέπειες.
 Φαίνεται λοιπόν ότι αυτό το κυνήγι των γλυκών συνετέλεσε ώστε να γίνουμε φανατικοί γλυκατζήδες....όλοι μας στην οικογένεια.
Ακολουθώντας λοιπόν την παράδοση της μάνας μου, άρχισα κι εγώ να σκαρώνω διάφορα γλυκά, κατά προτίμηση του κουταλιού.
Τελευταία μανία μου αποτελεί το γλυκό πορτοκάλι όχι όμως με τα παραδοσιακά του σχήματα (φλούδες σε κουλουρίτσα...ή σε τέταρτα μαζί με την ψύχα του) αλλά κομμένο σε λεπτά φετάκια σαν μπαστουνάκια, πάντα μαζί με το εσωτερικό του.
Πολλά είπα......τα σάλια έχουν αρχίσει να τρέχουν.....μια μικρή ζαλάδα αρχίζει και μου ‘ρχεται.....άντε να το φτιάξουμε για να δείτε τί εννοώ.
Παίρνουμε 5-6 μέτρια γλυκά πορτοκάλια. Τρίβουμε με τον τρίφτη του τυριού τη φλούδα τους ελαφρά και τα βράζουμε μέχρι να μαλακώσουν.



Τα στραγγίζουμε και τα βάζουμε 5-6 φορές σε κρύα νερά (μπορούμε να τα αφήσουμε και όλη τη νύχτα).
Τα βάζουμε σε σουρωτήρι να στραγγίσουν καλά.
Παίρνουμε το δίσκο κοπής και τα κόβουμε στη μέση.
Βγάζουμε τυχόν κουκουτσάκια και κόβουμε λίγο από τον αφαλό του γιατί είναι το σημείο που δεν φτάνει το ξύσιμο του τρίφτη.
Τουμπάρουμε το κάθε μισό πορτοκάλι και το κόβουμε σε λεπτές λωρίδες περίπου 1 εκ. Εννοείται μαζί με την ψύχα του.



Το βάζουμε σε κατσαρόλα με 4 φλυτζάνια ζάχαρη και 2 φλυτζάνια νερό και το βράζουμε μέχρι ν’ αρχίσει να αφρίζει, προσέχοντας πάντα μη μας κολλήσει.
Αν η ζάχαρη σας φαίνεται λίγη ή τα πορτοκάλια σας είναι ξινούτσικα προσθέστε λίγη ακόμη.
Το αφήνω στην κατσαρόλα μία ολόκληρη νύχτα για να βγάλει τα υγρά του και την επομένη το ξαναβράζω για λίγη ώρα μέχρι να δέσει καλά (αυτή τη διαδικασία την κάνω σε όλα τα γλυκά του κουταλιού).
Προς το τέλος ρίχνουμε και 2-3 βανίλιες.
Το βάζουμε σε αποστειρωμένα βάζα και το σερβίρουμε.....
Σαν γλυκό του κουταλιού....
Σαν μαρμελάδα.....
Σαν γαρνίρισμα σε γιαούρτι, κρέμες, παγωτά.....και όπου μπορεί να φανταστεί ο νους σας...και η όρεξή σας.
KΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.....
 .

Mε τον ίδιο τρόπο κάνω και γλυκό λεμόνι. Μη φοβηθείτε το ξινό εσωτερικό του......Με τη ζάχαρη μελώνει και γίνεται τέλειο.
Επίσης κάνω και γλυκό περγαμόντο, πάντα κομμένο σε λωριδίτσες αλλά χωρίς το εσωτερικό του που είναι πικρόξινο. Το δε άρωμά του πάντα αξεπέραστο.......

Τελειώνοντας θα ήθελα να ζητήσω ταπεινά συγνώμη από τις φιλενάδες που οι σελίδες τους ασχολούνται αποκλειστικά με τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική....δεν σκοπεύω να τις ανταγωνιστώ...ούτε να τους κλέψω τη δόξα....εγώ απλά θέλω κάποιες φορές να γράφω για τα δικά μου φαγητά και γλυκά...αυτά που αρέσουν σε μένα και τους δικούς μου. Τα μυστικά μου και τα κόλπα μου...γιατί κι εγώ είμαι περίπου 40 χρόνια.....φούρναρης. Έχω ψήσει............
Πολλά γλυκά φιλιά.

10 σχόλια:

  1. Ελενη σου ερχομαιαιαιαι για κερασμα!!
    Το πορτοκαλι ειναι η αδυναμια μου γιατι ειναι γλυκοπικροξυνουτσικο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα γλυκά του κουταλιού αξεπέραστα και κλασικό κέρασμα για τα παλιά ελληνικά σπίτια.
    εγώ το εσωτερικό απο το περγαμόντο για να μην το πετάξω μαζί με μήλο και πορτοκάλι το κάνω μαρμελάδα.
    είπαμε δεν πετάμε τίποτα.
    καλησπέρα ελένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aφρούλαααααααα......την περασμένη εβδομάδα έπρεπε να το έχω έτοιμο....αλλά.....φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν μπορώ να κρίνω απ' τις φωτογραφίες σου πέτυχε πολύ Ελένη μου. Μόλις προχθές έκανα κι' εγώ πορτοκάλι αλλά μόνο τη φλούδα ρολάκι. Έγινε υπέροχο!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βρε Μαρία μου....το εσωτερικό του περγαμόντου μου φαίνεται ξινόπικρο και το πετάω....αλλά ίσως με το μήλο και το πορτοκάλι να ισορροπεί....θα το δοκιμάσω του χρόνου....για φέτος μπούχτισα με τα γλυκά....φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φιλία μου, παλιότερα κι εγώ έτσι το έκανα....και κουλουρίτσες σε σπάγγο....τώρα τα βαρέθηκα και τα κάνω "μια κι έξω"....φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @AFRA
    Εύφη μου, τι κάνεις? πολύ χαιρομαι που σε βλέπω στη καλή μας φίλη Ελένη.
    Ελένη μου πολύ ωραίο το γλυκό σου , να προτείνω και κάτι άλλο??
    Αφου τασιροπιάσεις να τα αφήσεις να στεγνώσουν απο το σιρόπι τους και να τα περάσεις με σοκολάτα κουβερτούρα γίνονται υπέροχο κέρασμα,και ειναι και νηστίσιμα.
    ΦΙΛΙΆ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τάνιααααα.....δεν θα το πιστέψεις....ήδη έχω στεγνώσει μερικά κομμάτια γι'αυτό το σκοπό, αλλά δεν έχω πάρει ακόμα κουβερτούρα...μεσ' το μυαλό μου είσαι βρε παιδάκι μου.....ευχαριστώ φιλιά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ελένη μου με την ψυχα του γλυκο πορτοκαλιου δεν το δοκιμάσει..φαινεται πολυ ωραίο και με ρωτουσε η μαμα μου για μια τετοια συνταγή!!ενα μικρό κομματακι παιρνω κι εγώ !!!μπράβο!φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΕΛΕΝΗ ΜΟΥ ,
    ΠΟΣΟ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ!!!!!ΚΙ ΕΣΥ ΤΟ ΠΕΤΥΧΕΣ ΑΠ'ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ!!!!!
    ΑΝ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΚΟΜΠΟΣΤΕΣ ΒΑΖΩ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, ΔΕΝ ΠΙΚΡΙΖΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ...
    ΜΩΡΕ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΕΜΕΙΝΕ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ ΜΑΣ......
    ΑΝΤΕ, ΦΙΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙΖΕΙΣ ΤΗΝ Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή