Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

ΦΙΛΕΤΟ ΨΑΡΙΟΥ....ΠΛΑΚΙ



Όπως είναι γνωστό, τα παιδιά αλλά και αρκετοί μεγάλοι δεν συμπαθούν ιδιαίτερα το ψάρι. Κάτι η μυρωδιά, κάτι οι βελόνες του, το κάνουν σε πολλούς απωθητικό. Μερικοί μάλιστα ισχυρίζονται ότι με το ψάρι δεν χορταίνουν, το δε  "στεφάνι" μου το βάζει στην κατηγορία «φρούτο».
Έλα όμως που είναι υγιεινό και συνεπώς απαραίτητο για μια σωστή διατροφή.....
Τώρα μάλιστα που υπάρχει πληθώρα ψαριών και μάλιστα τύπου φιλέτου, νομίζω ότι κανείς δεν πρέπει νά έχει τέτοιες δικαιολογίες.
Πάντως εγώ, η πονηρή και επίμονη γυναίκα, βρήκα πολλούς τρόπους για να τους το πασάρω, συχνά πυκνά μάλιστα.
Ένας απ’ αυτούς είναι το φιλέτο πλακί.
Παρ’όλες τις φιλότιμες προσπάθειες που έκανα για να μάθω γιατί το λέμε έτσι.....δεν τα κατάφερα. Γι’αυτό προχωρώ κατ’ευθείαν στη συνταγή μου.
Αγοράζουμε φιλέτα πέρκας ή πανκάσιους και τα κόβουμε στη μέση.
Κόβουμε πάρα πολλά κρεμμύδια σε χοντρές φέτες . Εγώ για το μεγάλο ταψί του φούρνου μου ξεπερνάω τα 2 κιλά (και κλάάάάμα.....η Κυρία)
Για να μην τους πέσει βαρύ (και χωρίς παρενέργειες.....) το κρεμμύδι, μόλις το κόψω σε φετάκια το βάζω σε νερό με αλάτι για αρκετή ώρα. Μετά το στραγγίζω καλά.


Κόβω 3-4 καρότα σε χοντρές ροδέλες.


 Επίσης κόβω και άλλα τόσα πράσα (το λευκό μέρος και αρκετό από το τρυφερό πράσινο).


Μπόλικη τριμμένη ντομάτα


Απαραίτητες 2-3 σκελίδες σκόρδο και οπωσδήποτε 2-3 φύλλα δάφνης.


Ξεκινάω με το σωτάρισμα του κρεμμυδιού και κατόπιν ρίχνω και τα υπόλοιπα υλικά. Εννοείται ότι θα ρίξω αλάτι, πιπέρι και λίγη γλυκιά πάπρικα, καπνιστή παρακαλώ....


Οταν γίνει η σάλτσα μου, στρώνω τη μισή ποσότητα στο ταψί μου σαν στρωματάκι...
Από πάνω ξαπλώνω τα φιλέτα του ψαριού ελαφρά αλατισμένα.


Και από πάνω τα κουκουλώνω με την υπόλοιπη σάλτσα.


Δεν βάζω καθόλου νερό γιατί τα φιλέτα θα βγάλουν αρκετό.
Τα ψήνω στο φούρνο στους 180 βαθμούς, στον αέρα, για μία ώρα περίπου.
Είναι ένα φαγητό πεντανόστιμο με πολλές βιταμίνες αλλά και αρκετά αποτοξινωτικό λόγω των κρεμμυδιών (και κάτι άλλο είναι......αλλά δεν το λέμε....γιαυτό κάνω και την προεργασία με το μπόλικο αλατόνερο).
Το συνοδεύουμε με άσπρο ή ροζέ κρασάκι και μαύρο ψωμί (αυτά είναι τα γούστα της....μαγείρισσας. Εσείς κάντε τα δικά σας.....)


Καλή επιτυχία και καλή όρεξη......

29 σχόλια:

  1. μμμμμμμμμμμμμμμ!!!!!!!!!!!!!!!!
    καλοοοοοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εις υγειαν της μαγειρισσας!
    Λοιπον ,θα το δοκιμασω ,με επεισες!!
    Ελπιζω να το εκτιμησει ο λαος,και να μην ακουσω ενστασεις τυπου ..οι θαλασσινοι τα τρωνε φρεσκα!!Εγω ,μαζι
    σου, γνωριζω οτι η διατροφικη αξια ειναι η ιδια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Α, κι εμένα μου αρεσει το πλακί! Να'σαι καλά, Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σίγουρα δεν είναι βαρύ με τόσο κρεμύδι???? Τελευταία το στομάχι μου διαμαρτύρεται...δεν τα σηκώνει τα βαριά και πικάντικα. Μ'έχεις βάλει σε πειρασμό όμως κυρά μαγείρισσα!!!!!Θα το σκεφτώ. Αύριο έχει λαϊκή στη γειτονιά μου. Θα βγω τσάρκα και θ' αποφασίσω ....Καλό ξημέρωμα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Eιρήνη μου, είναι εξαιρετικό και πολύ χορταστικό. Να το κάνεις. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αφρούλα μου, γίνεται σίγουρα και με φρέσκα ψάρια αλλά τα καλύτερα είναι τα κατεψυγμένα νομίζω. 'Αντε και κάνα μπακαλιάρο παστο του ταιριάζει. Αλλά να είναι καλά ξαρμυρισμένος. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχαριστώ πολύ Πέπη. Εμένα μου αρέσουν πολύ οι παλιές μαγειρικές. Μου θυμίζουν και τη μαμά μου άλλωστε. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι...σας την άνοιξα Φώφη μου γιατί σας είχε κλείσει χα χα χα. Μωρέ καλές είμαστε όλες οι λιχούδες. Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Βρε Σταυρουλίνι μου, αφού το τόνισα. Με το αλατόνερο το κρεμμύδια γίνεται εύπεπτο....και δεν πειράζει ούτε στο στομάχι ούτε στην κοιλιά. Προχτές που το έκανα δεν άκουσα.....τίποτα. 'Όλοι κύριοι και κυρίες. Καταλαβαίνεις. Χα χα χα...είναι δοκιμασμένο σου λέω. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραίο και νοστιμότατο μου φαίνεται! Και μου αρέσουν πολύ αυτά τα φιλέτα. Την επόμενη φορά θα τα φτιάξω πλακί!
    Νά'σαι καλά Ελένη μου!
    Είσαι ακόμα στο εξοχικό ή φύγατε? Όταν περνώ, βλέπω κλειστό το πάνω ρολό!!!!
    Φιλάκια πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεια σου Μαριάννα μου. Ναι φύγαμε. Είναι περίπου 2 εβδομάδες. Με ξεσήκωσαν τα παιδιά και με περίμεναν και κάτι μαστορέματα καραμπινάτα στην Αθήνα. Τώρα αναδιοργανώνω το παραμελημένο σπίτι μου. 'Ερχομαι όμως κάθε σαββατοκύριακο. Οταν ξανάλθω θα σε πάρω τηλ. να τα πούμε. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μια εναλλακτική λύση για νοστιμιά!
    Από το τηγάνι προτιμητέο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από τα αγαπημένα μου φαγητά!!!!!Αχ και είναι μεσημεράκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αν και δεν μου αρέσει το ψάρι με σάλτσα, το προτιμώ ψητό, η συνταγή σου με προκαλεί για αλλαγή.
    ελα να πάρεις και το κατιτίς σου.
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μμμμμμ... νόστιμο φαίνεται! Εγώ το λατρεύω το ψάρι όπως και νάναι. Συνήθως, το κάνω ψητό με λαδολέμονο. Τρελαίνομαι λέμε!!!!
    Ευχαριστούμε
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τέλειο το φαγητό, μοσχοβόλησε ως εδώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Είναι από τ`αγαπημένα μου! έτσι το κάνω κι`εγώ...μόνο αυτό με το αλατόνερο δεν το ήξερα....για να μη μας βαραίνει το κάνεις έ;
    Κι`έχω και μια πείνα τώρα...
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πές μας γιατί .τα βαζεις στο αλατόνερο συμπεθέρα θα σκασω...χι..χι.. ωραία συνταγουλα... και πεντανόστιμη ..μπραβο και ελεγα τι να ψήσω αυριο... τα φιλια μου τα πολλα έχεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό είναι φαγητό,
    σίγουρα θα αρέσει πολύ,
    σε ευχαριστούμε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αντιγόνη μου....το σωτάρισμα του κρεμμυδιού στο τηγάνι πρέπει να είναι ελαφρύ...ίσα ίσα να μαραθεί λίγο. Νομίζω δεν είναι υπερβολικό. Σ'ευχαριστώ και πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πινελιά μου, πολύ αγαπημένο, εμένα μ'αρέσουν όλα τα φαγητά με σαλτσούλα. Αλλά και στις άσπρες σάλτσες δε λέω όχι. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μαρία, δίκιο έχεις. Το ψητό ψάρι με λαδολέμονο είναι και υγιεινό και νόστιμο. Αυτό που προτείνω εγώ είναι περισσότερο οικογενειακό. Να χορτάσουν όλοι, γιαυτό βάζω και μπόλικα κρεμμύδια. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φιλία μου, να το κάνεις και μια φορά έτσι...και θα γλείφουν όλοι τα δάχτυλά τους. Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ευγενία μου, αν είμαστε κοντά θα σε καλούσα να έλθεις να το φάμε μαζί. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Χρυσούλα και Σμαραγδένια....
    Επειδή έχετε την ίδια απορία σας απαντώ ταυτοχρόνως. Το κρεμμύδι εκτός από αποτοξινωτικό (επειδή φέρνει άφθονη διούρηση) προκαλεί και πρήξιμο στην κοιλιά με αέρια. Εχετε φάει στιφάδο ????.....Καταλαβαίνετε τί εννοώ. Το αλατόνερο αποβάλλει από τα κρεμμύδια τη σπιρτάδα που έχουν και τα κάνει πιο εύπεπτα. Εγώ ακόμα και στη χωριάτικη πριν βάλω το κρεμμύδια το αλατίζω ελαφρά, το ξεπλένω μετά από λίγο, το στραγγίζω καλά και μετά το ρίχνω στη σαλάτα. Αυτά.....και πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. μιαμ μιαμ μιαμ!!!!!! απ τα πιο αγαπημενα φαγητα!!!
    το φτιαχνω και εγω μονο που δεν κανω στην αρχη το σοταρισμα!!!
    τα τοποθετω ολα μεσα στο ταψι ξεκινωντας με κρεμμυδια,σκορδα, καροτα, δαφνη..?(αφου εχω ριξει λαδακι)
    Βαζω και τα ψαρακια μου...
    Σπερνω πατατες στα κενα..
    Αλατοπιπερωνω και κοκκινιζω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ελένη μου καλό μήνα!
    Υπέροχη η πρότασή σου με το ψαράκι πλακί!!!!!!Εγώ χορταίνω με το ψάρι πιο΄πολύ από το κρέας, δεν είμαι φαν των ψαριών όμως κάπου κάπου το ζητώ!!!!
    Πολλά φιλάκια και καλό ΣΒΚ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Να έτρωγε μοναχά από τα χεράκια σου πλακί ο Σουλεϊμάν και η Πύλη θα γινόταν του χεριού μας !!! Πωπω ζαλάδες !!! Μοσχομύρισε ο τόπος, βρε Λενάκι μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή